Poniżej przedstawiamy kolejność startową oraz wagi bolidów przed GP Singapuru 2009. Jak do tej pory przesunięciem na starcie o 5 pozycji za wymianę skrzyni biegów ukarany został jedynie Rubens Barrichello, który ostatecznie do wyścigu ruszy jutro z 10 pola.
poz. | kierowca | zespół | waga |
1. | Lewis Hamilton | McLaren | 660,5 kg |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull | 651,0 kg |
3. | Nico Rosberg | Williams | 657,5 kg |
4 | Mark Webber | Red Bull | 654,5 kg |
5. | Fernando Alonso | Renault | 658,0 kg |
6 | Timo Glock | Toyota | 660,5 kg |
7. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 650,0 kg |
8 | Robert Kubica | BMW Sauber | 664,0 kg |
9. | Heikki Kovalainen | McLaren | 664,5 kg |
10. | Rubens Barrichello | Brawn GP | 655,5 kg |
11 | Kazuki Nakajima | Williams | * 680,7 kg |
12 | Jenson Button | Brawn GP | * 683,0 kg |
13 | Kimi Raikkonen | Ferrari | * 680,5 kg |
14. | Sebastien Buemi | Toro Rosso | * 678,0 kg |
15. | Jarno Trulli | Toyota | * 690,9 kg |
16 | Adrian Sutil | Force India | * 693,0 kg |
17. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | * 683,5 kg |
18 | Giancarlo Fisichella | Ferrari | * 678,5 kg |
19 | Romain Grosjean | Renault | * 683,0 kg |
20 | Vitantonio Liuzzi | Force India | * 656,0 kg |
26.09.2009 20:42
0
ciężka walka z Kovalainenem będzie, Vettel jak się postara ma szansa pokonać kers na starcie lżejszym bolidem
26.09.2009 20:42
0
Haha Heidfeld leciutki
26.09.2009 20:42
0
Uff. Dobrze, że Kubica był mocniej zatankowany. A może gorzej? Na tym torze nie wiadomo co się może zdarzyć.
26.09.2009 20:43
0
no no, bawo Hamilton, nie lubię go, ale muszę przyznać, że w tym roku nabrał pokory i robi naprawdę dobrą robotę z tym bolidem
26.09.2009 20:43
0
Heidfeld musiał się trochę podjarać.
26.09.2009 20:43
0
kubica w wyscigu zajmie 5 miescje a po pierwszym pitstopie wyprzedi heidefla i webera no moze alonso
26.09.2009 20:43
0
No Nicky powinien pocisnąć Glocka
26.09.2009 20:43
0
jest robert najciezszy z czołowki
26.09.2009 20:44
0
Dobrze, że wszyscy przed KUB lżejsi.
26.09.2009 20:44
0
Hamilton nie do przebicia ,Robert nie jest najgorzej ,ale Nick ma prawo być wściekły
26.09.2009 20:45
0
Lewis powinien mieć 1, miejsce. Chyba, że znowu wyleci. Ma chłopak farta, nie ma co.
26.09.2009 20:46
0
będzie rozpierducha w czubie ,robert musi uważać i będzie dobrze.
26.09.2009 20:46
0
Jest nieźle. Roberto zdrowo pociśnie na starcie, wyprzedzi 4 kierowców i będzie podium !
26.09.2009 20:46
0
Kovalainen i Kubica zjadą pewnie na tym samym okrążeniu i będzie walka
26.09.2009 20:46
0
Z tych wag, to kolejność startowa powinna być: 1 Vettel 2 Heidfeld Mieli chłopaki niefart.
26.09.2009 20:47
0
Chociaż Kovalainen tempo wyścigowe ma słabe
26.09.2009 20:47
0
Myślałem że Nick dostanie więcej paliwa ale się pomyliłem a co do startu to będzie trochę zamieszania
26.09.2009 20:47
0
uff...bałam się, że Kubica będzie leciutki i o dobry wynik będzie ciężko...ale jest ok...wszyscy przed nim lżejsi, szczególnie heidfeld...ten to bedzie miał ciężko..może się bedzie dalo kogos minąc na starcie, ale bedzie trudno, bo Robert startuje z brodnej czesci toru...mimo wszystko w ostatnich wyscigach pokazał, że start to jego mocna strona...i zawsze startowal z brudnej czesci toru...licze na mocne punkty...chodź w singapurze wszystko sie moze zdarzyc...zawsze przeciez sie moze ktos rozwalic;p ale bardzo licze na dobry wynik Roberta!;D pozdro;)
26.09.2009 20:48
0
Nie no kurde nie myslałem że Kubica będzie najcięższy ze pierwszej dziesiątki :D
26.09.2009 20:48
0
vettel albo hamilton wygra (mają porówne szanse bo hamilton ma KERS, a vetel jest od niego lżejszy) duże ma tez szanse rosberg. KUB maksymalnie ósmy. podejrzewam, że na stracie łykną go kovalainnen i barrichello - ale zobaczymy! może tez być SC po starcie
26.09.2009 20:48
0
11. HAM wygra, VET nie ma z nim szans, chyba że jakimś cudem wyprzedzi go na starcie i odjedzie.
26.09.2009 20:48
0
Glock może mieć słabe tempo i Robert straci dystans do czołówki
26.09.2009 20:49
0
No dla Roberta jest duża szansa na pierwszą piątkę :D
26.09.2009 20:49
0
czyli ok dla Robsona, normalnie bylby 9 lub 10, w zaleznosci o m-ca Barrichello
26.09.2009 20:50
0
jesli rosberg nie wyprzedzi vetela to hamilton ma otwartą droge do wygranej, faktycznie gdyby nie barichello pp miałby vetel
26.09.2009 20:50
0
Robert ok, Heidfeld lekki, więc będzie cisńął na starcie Glocka. KOV z użyciem KERS będzie dla Roberta na starcie grożny. BAR jak nie odjedzie za bardzo, to do pokonania jest. Stosunkowo mało paliwa. Nie wiecie jakie jest zużycie na 1 okr???
26.09.2009 20:50
0
wiele wyzej kubik by nie podskoczyl wiec nie mozna narzekac. co do wyscigu to cos tak czuje ze bedzie tak jak we wloszech- piekny poczatek i podskoczenie do gory o kilka pozycji ale pozniej niestety jakas kraksa i mety nie bedzie:(
26.09.2009 20:52
0
Kubica raczej nie obroni się przed Kowalem ani Rubensem. Kimi chyba na starcie mu nie zagrozi. Czyli po pierwszym kółku nie powinien być dalej jak na 10 miejscu. Vettel nie ma szans zagrozić Hamiltonowi na starcie. Ciekawie zapowiada sie walka Rosberg-Webber. Jeżeli Rosberg wystartuje w swoim atomowym stylu to ma szansę nawet wyskoczyć na drugie miejsce. Z Glockiem może być różnie. Kimi z pewnością poradzi sobie z Jensonem i z Kazukim. Powinien wylądować w okolicach 10 miejsca. Jeżeli będzie jakaś zadyma na starcie to wszystko co piszę to będą bzdury.
26.09.2009 20:54
0
Mam pytanie. Czy teoretycznie rzecz biorąc mozna pojechać na pczątku Q3 super lekkim bolidem i wykręcić bardzo dobry czas a nastepnie dotankować i dla niepozoru wyjechac na jeszcze jedno okrążenie "cysterną" tak aby sędziowie nie mogli potraktować tego jako celowe dotankowanie po Q3 które jest jak wiadomo zabronione. Zna ktoś odpowiedz??
26.09.2009 20:55
0
Hamilton na pewno utrzyma prowadzenie. Vettel będzie szybki w wyścigu ta myslę. Ferrari na jedno tankwanie watpie żeby Raikkonen znalzazł sie na podium ale punkty dla Kimiego sa możliwe 1. Lewis Hamilton 2. Sebastian Vettel 3. Mark Webber 4. Nico Rosberg 5 .Fernando Alonso 6. Kimi Raikkonen 7 Robert Kubica 8. Rubens Barrichello 9. Nick Heidfeld 10. Heikki Kovalainen
26.09.2009 20:55
0
średnie zużycie paliwa na okr. to 2,533 kg
26.09.2009 20:55
0
Tak nie można
26.09.2009 20:56
0
@10. piotrek74 - niech nie wyjeżdżają "na ostatni moment", lecz w BMW są niestety wierni tej taktyce, potem w takich sytuacjach jak dziś nie maja szans osiagnąć czas jaki maksymalnie mogą wycisnąć z bolidu i w rezultacie kwalifikują się na gorszych pozycjach.
26.09.2009 20:57
0
więc Robert powinien zjechać na 21 okr.
26.09.2009 20:57
0
No to Kubica bardzo ładnie, jeśli będzie dobry start, z którym jest ostatnio dobrze to może będzie z 5 punktów, a może 6 punktów. Na tym torze start może być kluczowy, bo nie ma gdzie wyprzedzać, więc wyścig raczej będzie nudny:((
26.09.2009 20:59
0
jest nadzieja ze kubica obroni sie przed kovalainenem KERS pomaga na prostej a na dochamowaniu moze byc utrudnieniem
26.09.2009 20:59
0
35. da kub -----wyścig na pewno nie będzie nudny w każdej chwili może wyjechać SC i jak wyjedzie to się wszystko poprzewraca w klasyfikacji więc będzie ciekawie
26.09.2009 20:59
0
664 kg dobra waga do przesunięcia sie do przodu o kilka pozycji. Najważniejszy będzie pierwszy zakręt. A jaki on jest moze być zamieszanie na pierwszym zakręcie
26.09.2009 21:01
0
Jeżeli Robert na starcie zyska 2 pozycje to może być podium :) Chociaż to mało realne
26.09.2009 21:02
0
Wygląda an to że Glok zepsuje wyścig Nikowi, jeśli ten go nie wyprzedzi. Kubica w bdb sytuacji, musi uważać tylko na starcie żeby się z kimś nie pocałował.
26.09.2009 21:03
0
Ja powiem tak: Sutil się rozwala! Wygrywa Luzzi!!!:)
26.09.2009 21:04
0
To prawda! Zobaczcie ile Liuzzi ma paliwa. Sutil rozbija się w odpowiednim momencie i mamy FI na podium :P
26.09.2009 21:05
0
Niech ktoś napisze jaki jest ten pierwszy zakręt trudny czy nie itp.
26.09.2009 21:05
0
@41. geem - ja typuję, że pierwsze SC wywoła któryś z czołówki :)
26.09.2009 21:05
0
Hmm, Heidfeld podejrzanie malo paliwa. Czyzby Robert komus cos obiecal? ;-)
26.09.2009 21:05
0
No może w końcu pech przeszedł z Kubicy na Nikusia ;)) Oby jutro start wyszedł i nie było żadnej stłuczki(z udziałem Roberta) to będzie podium :))
26.09.2009 21:06
0
Ja mam pytanko. Czy zespoły mogą zmieniać wagi zadeklarowane?
26.09.2009 21:06
0
Pierwszy zakręt jest w lewo następny w prawo i kolejny w lewo więc taka partia zakrętów
26.09.2009 21:06
0
Spójrzcie na układ zakrętów tuż po starcie, może być rzeź niewiniątek.
26.09.2009 21:06
0
Największy mproblemem na starcie będzie Timo Glock jak Robert sobie z nim poradzi może być nieźle. Tempo nie będzie ekscytujące ze względu na ilość zakrętów, natomiast ilość paliwa u Kubicy może być atutem. Zobaczymy....
26.09.2009 21:07
0
47. Jarek fan F1 ------ Tak mogą
26.09.2009 21:07
0
Bardzo dziwna jest tak duża rozbieżność strategii jeżeli chodzi o Roberta i Nicka. Dlaczego to Niemiec miał jechać po PP. Nie kumam. Jeżeli już chcieli żeby Nick był wyżej to mogli mu dać z 2 kilogramy lżejszy bolid ale żeby 14 kg to już jest naprawdę nierówne traktowanie kierowców. Dobrze że dzięki wypadkowi Rubensa ich plan został zniweczony. Jutro Robert max 6 miejsce choć marzeniem było by pudło.
26.09.2009 21:08
0
A z FI to jest na tym torze oczywiste. Jeden mocno zatankowany, drugi lekki. SC tutaj rządzi.
26.09.2009 21:10
0
BMW chciał jak widać za wszelką cenę zdobyć PP.
26.09.2009 21:12
0
Może na odchodne dla Nicka, co Jarku? ;)
26.09.2009 21:12
0
start będzie najważniejsz jak go robert zepsujee to jest pozamiatane
26.09.2009 21:13
0
Nick raczej nie pojechałby na PP ale na pierwszą trójkę tak
26.09.2009 21:13
0
Zapowiada sie bardzo emocjonujący wyścig
26.09.2009 21:13
0
Kierowca też ma swój udział (niemały) w układaniu strategii. Nie zwalajmy na BMW, najwidoczniej Kubica wolał jechać nieco cięższym bolidem.
26.09.2009 21:14
0
Zauważcie że Trulli ma najcięższy , tak jak w tamtym roku. Historia lubi się powtarzać xDDD
26.09.2009 21:14
0
No Rosberg będzie chciał powalczyć z Vettelem na starcie więc może być dzwon
26.09.2009 21:15
0
60. Iceman16 -----Sutil ma najcięższy bolid
26.09.2009 21:15
0
33. Marti>święta racja , a tak zwanego pecha to mają prawie zawsze- jak nie bolid zrobi kaput to ktoś inny zawali im strategię .A jutro z ich szczęściem na tym torze to zakończą wyścig po pierwszym okrążeniu
26.09.2009 21:16
0
geem - wobraźnie masz ciekawą, SC juz tak bardzo nie namiesza
26.09.2009 21:17
0
Jak przejadą przez trzeci zakręt bez kolizji to będzie git
26.09.2009 21:18
0
Różnica wagi w zakresie +- 4 czy 5 kg na starcie nie ma właściwie żadnego znaczenia, więc nie ma co pisać że ktoś kogoś łyknie bo jest 5 kg lżejszy:) KERS- pewnie tak chociaż nie do końca na tym torze. Ważny jest tu po prostu kierowca i jego umiejętność. Sądzę, że KUB ma szansę obronić się przed KOV i nie jest również bez szans w wyprzedzeniu HEI. Najgorsze jest to, że ktoś może namieszać i kilka bolidów pożegna się na starcie z wyścigiem. Jak chce się mieć dobry strat, to trzeba startować z pierwszej linii.
26.09.2009 21:19
0
I jak widać Kubuś dobrze wybrał. Ale moim zdaniem zespół tak zaplanował. Na tym torze jeden musi być lżejszy, drugi cięższy. Raz pierwsza strategia jest lepsza, drugim razem druga. Alonso rok temu pokazał jak wygrywać z małą ilością paliwa (co prawda z oszustwem).
26.09.2009 21:19
0
Jak zmienia wagi zadeklarowane to bede musieli z pit lane startowac.
26.09.2009 21:20
0
Luzzi jedzie na Alonso?:D Serio to przepisy odnośnie SC się zmieniły, więc taka akcja jest znacnzie mniej opłacalna niż w poprzednim sezonie. Ciekawe, Heidfeld dużo sporo mniej paliwa niż Robert. Ogólnie tylko Rubens nieznacznie cięższy niz Robert.
26.09.2009 21:20
0
ciekawe, jak wielkiego bajzlu na starcie narobią Vettel z Webberem ;) jeśli chodzi o KUB - byle nie uszkodzić auta w zamieszaniu i powinno być bardzo dobrze
26.09.2009 21:22
0
Grapuś się rozpisał...bez urazy.
26.09.2009 21:23
0
Heh muszę patrzeć co inni piszą :)
26.09.2009 21:24
0
63. piotrek74 - dlatego ja w takich sytuacjach jak dziś z czystym sumieniem nie ubolewam nad wynikiem osiągniętym przez BMW :-)
26.09.2009 21:25
0
@70. Shallan - znając szczęście Roberta, to tuż po starcie pojedzie z uszkodzonym spojlerem ;-)
26.09.2009 21:27
0
macie racje, znowu walną w kubicę i pożegna się z wyścigiem
26.09.2009 21:28
0
Bardzo ciekawa będzie walka po starcie Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela. Ciekawe który wyjdzie zwyciąsko z tych "piekielnych" zakrętów. ;-)
26.09.2009 21:30
0
A może tym razem Kubuś wystartuje bez strat? Wreszcie kiedyś trzeba mieć farta.
26.09.2009 21:31
0
52. - co ty facet wiesz... Ostatnio Robert dostaje lepsze strategie na wyścig niż Nick. Co niby leciutki Heidfeld miał osiągnąć podczas wyścigu? A co do Kovala to jego ostatnio wyprzedzają na starcie kierowcy bez Kersu. A Glock to żaden przeciwnik.
26.09.2009 21:34
0
Kubuś, Robson, Kubek? Nazywaj sobie tak kolegów na łosiedlu jeden z drugim...
26.09.2009 21:37
0
29. DanielloooS - Znam odpowiedź: nie 33. Marti - Tobie to się dziwię. Wiem że rozsądnie podchodzisz do sprawy, jednak to jest walka o każdą tysięczną część sekundy. Wiadomo że z każdą minutą tor jest przyczepniejszy, zwłaszcza taki jak ten czyli uliczny. Kubica i Nick mieli po jednym komplecie miękkich nowych opon. Debilizmem byłoby zużycie ich w pierwszym przejeździe. Można było najwyżej rozważać pierwszy przejazd w Q3 na używanych miękkich albo nowych twardych. Gdyby ode mnie zależało puszczałbym ich jak najpóźniej na drugi przejazd. Przypominam też sobie rozmowę Kubicy z Cuquerellą chyba z początku poprzedniego sezonu z jakichś kwalifikacji. Antonio chciał żeby Kubica wyjechał coś sprawdził, a Kubica na to że nie będzie wcześnie wyjeżdżał na tor bo nie ma zamiaru robić jako odkurzacz. Po prostu są też wady wczesnego wyjazdu. Pierwszy przejazd wykonali wcześnie. Przypuszczam że wyjazd nawet o blisko półtorej minuty wcześniej nic by nie zmienił.
26.09.2009 21:44
0
No proszę!! Jestem zaskoczony. Pozycja Robsona na starcie po raz chyba pierwszy adekwatna do wagi bolidu a podobno gdyby nie wypadek Rubensa mogło być jeszcze lepiej. Jeśli po starcie utrzyma dobre tempo a po zjeździe poprzedzających go kierowców zdoła podkręcić tempo i zyskać kilka pozycji, to są spore szanse na duże punkty jutro!! Oby tak było.
26.09.2009 21:47
0
Co do przedniego skrzydła to dziwię się że piszecie że ktośtam Kubicy zniszczy skrzydło. Raczej sam sobie niszczy, bo raczej trudno uderzyć tyłem bolidu w przód kogoś kto jedzie z tyłu. Zresztą przed sezonem to właśnie Kubica najwięcej marudził że skrzydła są za szerokie i rzeczywiście jak dla niego są za szerokie. Nawet Rosberg czy Nakajima nie niszczą ich tyle co Kubica. To pech? oczywiście, bo przecież Kubica jest bezbłędny. Mieliśmy przykład na Monzy jak Kubica atakował Webbera i Webber uderzył tylnym kołem w bolid Kubicy aż wyniosło bolid RBR w powietrze i wylądował na poboczu. A już najlepszym przykładem jak inni kierowcy walą tyłem w Kubicę to było chyba starcie z Trullim w Chinach. Takiego brutalnego ataku tyłem w przód innego bolidu już dawno nie widziałem. Aż dziwne że Webber albo Trulli nie dostali kary.
26.09.2009 21:50
0
pz0 Webber powinien dostać karę za poprzedni wyścig min. 5 pozycji do tyłu
26.09.2009 21:57
0
No nie kubica startue z tej strony gdzie raczej trzeba wyprzedzac po zewnętrznej
26.09.2009 21:58
0
82. To nie tak. To są zwykłe Race incydenty :-) Robert lubi się wpychać w każdą dziurkę :-) I w tamtym roku na tym zyskiwał. (m.in. start GP Japonii 2008)
26.09.2009 22:03
0
80. pz0_dobrze prawisz, tylko ile razy zniweczyli sobie tą strategią dobre miejsce, często bywało tak że kierowca popełnił błąd i brakło paru sekund na jeszcze jedno okrążenie które na pewno było by lepsze( nawet na tych używkach), nie mówiąc o tłoku w których najczęściej trafiają się blokowania . Rospierduche zrobią najszybciej dwa bolidy BMW .Strategia była taka aby trzymali się od siebie z daleka a tu kiszka (w przysługach jest remis więc będzie walka )
26.09.2009 22:03
0
Zle spojrzałem i napisałem wcześniej że tylko Rubens ma nieco więcej paliwa niż Robert. Oczywiście więcej ma go Kov a Barrichello jest lekki.
26.09.2009 22:03
0
Wiedziałem,że BMW Roberta będzie mocno zatankowany.Szykują się wielkie emocje jutro.Najważniejszą informacją przed wyścigiem jest to,że nowy pakiet działa i to nawet bardzo dobrze.
26.09.2009 22:08
0
88. @ Raven89 .... Nowy pakiecik aero może się sprawia tylko kwestie mechaniczne podobno w tym bolidzie szwankują. Może na przyszły sezon to poprawią.
26.09.2009 22:09
0
O ile będą jeździć w przyszłym sezonie
26.09.2009 22:11
0
A no i chyba najważniejsze pytanie jaka pogoda jutro ?
26.09.2009 22:13
0
Na innych stronach pisze że będzie niewielki deszcz
26.09.2009 22:25
0
oj Grapuś.. A "nie będziesz miał innych forów przede formula1.pl" to co?:P
26.09.2009 22:32
0
78. Budda89 zdziwiłbyś się "facet" Wiem że ostatnio dostaje lepszą strategię ale to dlatego że w treningach lepiej jeździł. Popatrz na wagi czołówki i się zastanów co piszesz zanim zaczniesz kogoś pouczać.
26.09.2009 23:09
0
Hamilton miał farta , ale trzeba przyznać że jedzie bardzo dobrze . Chciałbym zauważyć , że Robert miał po pierwszym sektorze - 0.200 jeżeli się nie mylę , a 2 i 3 sektor jechał zazwyczaj najlepiej więc myślę że mogło być P5 lub P6 i z tą wagą byłaby walka o podium jednak ta czerwona flaga ... Cóż tak to już jest . Ja jutro wierze że będzie dobrze ;)
26.09.2009 23:28
0
ALE BĘDZIE MASAKRA NA STARCIE JUŻ TO WIDZE OCZAMI WYOBRAŻNI
26.09.2009 23:47
0
pz0 ale jestes smieszny,ogladnij sobie dobrze ten moment jak webber przejezdza przed kubica i to on mu jedzie po skrzydle gdy nie ma gdzie uciec,taki dumny jestes pewnie z siebie bo myslisz ze napisales cos madrego cos innego niz wszyscy pisza ze kubica cacy i takie tam co?? haha z tym Rosbergiem i Nakajima to wyjechales tutaj niezle
26.09.2009 23:49
0
Jutro napewno nie bedzie deszczu prognozy pokazuja ze bedzie padac ale tam taka pogoda jest caly rok i sie nie sprawdza. Robuś moze powalczyc jezeli nic sie mu nie przytrafi na starcie jest jednym z ciezszych z pierwszej 10 wiec mozliwe ze przez jakis czas pojedzie jako lider i nadrobi troche straty. licze na podium Robusia , a Vetel powinien wygrac bo Hamilton sie rozbije za duzo bledow popelnia :)
26.09.2009 23:52
0
82. pz0 - jak już jesteś taki wylewny do dorzuć jeszcze GP Belgii no i Australię (mam na myśli obecny sezon) A co do Chin to wytłumacz czemu nie dostał za ten jak to nazwałeś brutalny atak żadnej kary?? czyżby biednego polaczka faworyzowano??
27.09.2009 00:10
0
zdziwilo mnie to ze vettel jest az tak lekki, mysle ze gdyby nie przerwali Q to by mial PP, ogolnie to mam nadzieje ze rubens da rade i poleci troche do gory - > button nie moze byc mistrzem swiata a nikt inny mu juz nie zagrozi :D
27.09.2009 00:25
0
@pz0 - co do strategi w kwalifikacjach (80.)- zgoda, ale w (82.) przegiąłeś ...prowadziłeś samochód w deszczu?, jak tak, to pomagają Ci trochę wycieraczki,nieprawdaż?, których w bolidach jakoś nie zauważyłem, a w GP Chin zaspał zespół BMW, który jakby pomyślał, to poinformowałby Kubicę, że przed nim jedzie znacznie wolniej Trulli, który w tych warunkach szybciej nie potrafił i miał pecha!(o Kubicy nie wspomnę,haha,że też). Mylisz tutaj jazdę po zwykłych drogach, kiedy to ten z tyłu ma z reguły winę, ze ściganiem się na torze . Chcesz być oryginalny, taki obiektywny, sprawiedliwy, ale nie jesteś (przynajmniej dla mnie!).
27.09.2009 02:55
0
47. Raven89 2009-09-26 18:54:20 (Host: *.chello.pl) Hamilton na pewno najmniej paliwa z całej 10.Myślę,że BMW mogą mieć trochę na pokładzie.Będzie dobrze jeśli tylko uda się bez przygód przejechać pierwsze zakręty.Myślę,że Robert może powalczyć o miejsce w pierwszej 5. Pomyłka :) (post z podsumowania quali)
27.09.2009 05:15
0
SC będzie rządził w wyścigu. Wszystko zależy od tego, kiedy wyjedzie i kto na tym skorzysta. Przy okazji. Fisi też nie radzi sobie z bolidem Ferrari. Gdzie się podziali komentatorzy, którzy tak ochoczo twierdzili, że Badoer to pośmiewisko F1. Panie Borowczyk trochę odwagi i śmiało może Pan
27.09.2009 05:31
0
cuś nacisłem i wkleiło za wcześnie na forum. Kontynuując, to czekam na skruchę pana Borowczyka. Co do BMW. Troch lepsze wrażenia i już nie którzy zmienili zdanie o tej "stajni". Nic się nie zmieniło. Ferrari zaprzestało rozwijać obecny bolid. Red Bull, Macki i Browny dalej są po za zasięgiem. Inne zespoły cały sezon forma w kratkę. Wiele wskazuje, że Robert w następnym sezonie będzie jeździł w Ferrari. Na szczęście. Pomimo wielu plotek o Alonso i Ferrari, to Robert jest największym pewniakiem do fotela w bolidzie Ferrari. Czas polubić czerwony kolor.
27.09.2009 06:49
0
@104. skąd taka pewność? ;>
27.09.2009 08:06
0
@26 RKUBICA- Zużycie w singapurze paliwa rok temu to 3,5 litra na okrążenie
27.09.2009 08:28
0
czyli kubek przejedzie jakies 17 okrazen. tyle ze w tym roku obroty zmniejszono do 18 000 rpm takze zuzycie moze byc nieco mniejsze. mysle ze na 17/18 okrazeniu Kubica zjedzie na pit.
27.09.2009 08:32
0
Sluchajcie, prawdziwa masakra byłaby gdyby jechali w przeciwnym kierunku (rok temu mieli chyba tak jechać)
27.09.2009 08:59
0
97. tomek83f - dowcip polega na tym że ten moment obejrzałem dziesiątki razy. I co widziałem? Ano to że Webber przejeżdża przed Kubicą nawet nie dotykając bolidu BMW. Do kontaktu dochodzi chwilę wcześniej. Wtedy właśnie Webber taranuje tylnym kołem spojler Kubicy. Uderza tak mocno w przód bolidu BMW że wyrzuca dosyć wysoko bolid Webbera w powietrze. Co do Rosberga i Nakajimy to chyba masz rację. Każdy z nich niszczy w tym sezonie przynajmniej dwa razy więcej skrzydeł jak Kubica. Będę miał trochę czasu to obejrzę sobie jeszcze raz wszystkie tegoroczne GP i po prostu policzę. 99. dziarmol@biss - Zupełnie nie kumam o co Ci chodzi z tymi Chinami. Dlaczego sugerujesz że karę powinien dostać Kubica i że jest faworyzowany? Moim zdaniem faworyzowany jest Trulli. Wina Włocha była ewidentna. Co by się działo na torach gdyby wszyscy tak brutalnie uderzali tyłem każdego kto chce wyprzedzić. Wcale nie byłoby wyprzedzania. Trulli powinien w następnym GP startować z boksów. Monza i Chiny podałem tylko jako przykład. Wiem doskonale że takich ataków na Kubice było więcej. 101. Niespokojny - nie pasuje Ci moja opinia to nie musisz się zgadzać. Pisałem że wina Trullego, jak chcesz możesz winą obarczyć Kubicę, ja uważam inaczej.
27.09.2009 09:10
0
Zużycie paliwa wynosi na okroażenie 2,322 więc Kubica zjedzie na 21/22 okrązeniu. Ale i to jeszcze jakna strcie przydałby sie deszcz robert jest dośc ciężki i to by mu pomogło na starcie przebić się o kilka pozycji
27.09.2009 09:14
0
pRZECZYTAŁEM TERAZ ZE BĘDZIE DUŻO CHMUR I ZANOSI SIĘ NA DESZCZ O 14-30 AKURAT NA PIIT STOP kubicy to jest teraz dala niego szansa na wygranie
27.09.2009 09:19
0
Juz chyba wim jak Kubica powinien pojechać na strcie i nie stracić pozyjci. Powinien pojechać po zewnętrznej bo właśnie od zewnętrzenej wszyscy sie będą ciśli i tam będzie niezła kraksa A więc Kubica niech pojedzie po zewnętrznej i oczywiści niech dobrze wystrtuje i nic mu się niestnie na strcie i akórat startuje ztej części tory gdzie prawie będzie musiał wyprzedzać po zewnętrznej
27.09.2009 09:24
0
endriuszyba22 jesteś THE BEST
27.09.2009 09:27
0
80. pz0 - w pierwszym przejeździe użyli twardej mieszanki, w drugim miękkiej i gdyby ukończyli pomiarówkę na tych miękkich to jestem przekonana, że startowaliby ze znacznie wyższych pozycji. Co z tego, że na ostatni wyjazd założyli właściwe gumy, jeśli wyjechali za późno. Ta taktyka, która stosują w qualach zawaliła im już wielokrotnie sesje kwalifikacyjne. Jestem przekonana, że gdyby wyjechali wczoraj odpowiednio wcześniej, byliby wyżej. Wiem, kiedy tor jest najbardziej nagumowany, lecz mimo tego uważam, że powinni wyjechać nieco wcześniej na ostatnią pomiarówkę, tym bardziej na torach ulicznych, kiedy nie dość, ze pod koniec treningu panuje straszny tłok, to jest jeszcze spora szansa, że ktoś przywali dzwona tak jak wczoraj Rubens. Ja się już nie przejmuję Beemowską taktyką, taki jest ich plan i on się już nie zmieni. Jednak takimi zagraniami już nie raz schrzanili moje typowania. Po analizie trzeciej wczorajszej sesji myślę sobie, że przy dobrych wiatrach i ogromie szczęścia HEI może nawet zdobyć PP, ostatecznie wyliczyłam go na drugim miejscu. Kubica wg mnie powinien uzyskać piąty czas. Sam po qualu powiedzial, że mógł z bolidu wycisnąć jeszcze 0.8 sec, co rzeczywiście dało by mu piąty czas. I powtórze: wg mnie mieli by lepsze czasy, gdyby ukończyli okrążenie, ostatecznie mówimy o ostatniej fazie kwalifikacji, gdzie tor jest znacznie lepiej nagumowany niż w dwóch pierwszych fazach. Poza tym ciekawe czy byś popierał taką taktykę gdyby stosował ją Williams?
27.09.2009 09:33
0
BMW miałoby lepsze czasy, inni też. Heidfeld byłby wyżej, Kubuś raczej nie.
27.09.2009 09:35
0
dex-dlaczego??
27.09.2009 09:47
0
Pz0- >>A już najlepszym przykładem jak inni kierowcy walą tyłem w Kubicę to było chyba starcie z Trullim w Chinach. Takiego brutalnego ataku tyłem w przód innego bolidu już dawno nie widziałem. Aż dziwne że Webber albo Trulli nie dostali kary.<< Nie kto inny a właśnie Ty reprezentujesz tzw. polskie piekiełko, jesteś jak Adam Michnik który z lubością obsrywa własne gniazdko. Masz jakąś osobistą urazę do Kubicy?? czy tak po prostu sam z siebie przedstawiasz w tak skrajnie tendencyjny sposób wizerunek naszego jedynego (oby nie) kierowcy w F1??. Dla mnie jako kibica F1, jako fana miedzy innymi (a może przede wszystkim) Kubicy jesteś skończony, jesteś jak spam który zaśmieca internet, dlatego przestaję komentować Twoje mało obiektywne komentarze pod adresem wyżej wymienionego kierowcy.. Bye bye maszkaro ;-((
27.09.2009 10:19
0
suti-cysterna
27.09.2009 10:19
0
sutil-cysterna
27.09.2009 11:03
0
Trudno będzie przejechać im pierwsze okrążenie bez incydentów wyścigowych, szczególnie czołówce. ROS, WET I WEB BĘDĄ mocno walczyli.także HEI I BAR będą szaleć. HAM raczej pewny zwycięstwa, KUB może przystopować GLO, ale musi mocno uważać na tyły. pamiętajmy, że jest tu wa miejsca na których można wyprzedzać, dlatego obrona prze mocniejszym może być trudna. Bardzo dużo będzie zależeć od startu, a to większa loteria niż na innych torach. Pozdrówka dla wszystkich.
27.09.2009 11:45
0
no start bedzie bardzo ciekawy, oby sie obedzlo bez kraks bo wtedy to i juztaktyki wleb bierze a jakby mial robert dobre tempo to by moze chociaz 7 oczko bylo.. poczekamy zobaczymy..
27.09.2009 11:52
0
No i mamy potwierdzenie - Hamilton przyfarcil niesamowicie. A szkoda, gdyz Vettel na bank mioalby PP, a wtedy Brytyjczyk moglby namieszac na starcie. Robert i Jenson ciezcy, wiec napawa to optymizmem! :)) Niestety Rubens bedzie mial ciezko... ;((
27.09.2009 11:54
0
114. Marti - Ale tą taktykę zastosowali niemal wszyscy. Jedynie Williams wypuścił wcześniej Rosberga, co i tak guzik dało, bo i tak nie wyrobił się ze zrobieniem tego kółka. Jeżeli zakładamy że do Q3 awansują najlepsi to uważam że prawdopodobieństwo dzwona Jest najmniejsze, a tłok w końcówce dwa razy mniejszy jak w Q1. Jeżeli zakładam w Q3 ostatni komplet dobrych opon w pierwszym przejeździe, to przy założeniu że nie będzie czerwonej flagi w Q3 (ile ich było w Q3 w ostatnich latach?) to wtedy mam najcięższy bolid, najmniej nagumowany tor, więc automatycznie skazuję się na brak dobrej pozycji startowej. Niemal zawsze drugi przejazd jest wyraźnie szybszy jak pierwszy. Naprawdę jak dla mnie było ciężko przewidzeć że ktoś wykona dzwona. Pytasz o Williamsa. Owszem zdziwiłem się że tak wcześnie jadą na ostatni przejazd, ale uznałem że Rosberg będzie robił dwa kółka. 117. dziarmol@biss - szkoda komentować. Masz chyba jakieś schizy. Wyjaśnij mi ''Masz jakąś osobistą urazę do Kubicy?'' Czy pisanie że za uderzenie w Kubicę sprawca kraksy czyli np Trulli powinien dostać karę to objaw jakiejś urazy? To co według Ciebie, powinienem uważać że jak ktoś walnie w Kubicę to Kubica powinien zostać ukarany? Albo nie, lepiej już nie wyjaśniaj. Wyjaśnisz mi jak się wyleczysz.
27.09.2009 12:07
0
samuraj między Bari a Batonem to może być ciekawe!!!
27.09.2009 12:16
0
@124.kubi byloby dobrze jakby zachaczyl batona :D
27.09.2009 12:24
0
kubica zazwyczaj dobrze startuje wiec dzisiaj moze przeskoczyc o nawet 3 pozycje na starcie a na dotatwek z czolowej 10 tylko heiki ma ciezyszy bolid i to zaledwie o 0.5 kg.. trzymam kciuki za roberta i mysle ze bedzie dobrze
27.09.2009 12:46
0
dziarmol i pz0 dajcie spokoj, kraksy i stluczki z udzialem Kubicy w tym sezonie nalezy traktowac jako incydenty wyscigowe. Wiadomo ze kazdy bedzie sie pchal w kazda mozliwa luke co oczywiscie jest ryzykowne. Takie sa juz wyscigi i bylo tak od zawsze, zanim Kubica zaczal jezdzic w F1. Nisetosowne jest tu obwinianie jednego czy drugiego bo inaczej byly by jedynie same procesy i dyskwalifikacje. Owszem kilka incydentow Kubica zaliczyl z udzialem Trullego, gdzie raz o malo co Kubica nie przyplacil zyciem. Przywalil dzwona w tyl Trullego i stracil panowanie wskutek czego bylismy swiadkami spektakularego wypadku. Niestety ma chlopak szczescie do niego bo w deszczu zaliczyl rowniez dzwona wlasnie w tyl Trullego. I nie bede spekulowal o tym co pisze "101 niespokojny". Doswiadczony kierowca jedzie na granicy mozliwosci i wie ze pada deszcz, chyba o tym nie musi go informowac team skoro samochody juz plywaja po asfalcie. Ja widze progres u Kubicy, tak jak juz 2 lata temu pisalem ze jeszcze chlopak nabierze doswiadczenia, moze to i lepiej ze w tym sezonie ma slaby bolid, w pewnym sensie zawsze to jakas szkola. A wracajac do wagi bolidow lub ilosci paliwa to zwroccie uwage na to ze NH ma lzejszy samochod ale nie kosztem mniejszej ilosci paliwa lecz kosztem wiekszej wagi Kubicy. Paliwa maja raczej tyle samo tylko Kubica wazy 10 kg wiecej od nicka wiec zjazd do boksow bedzie z roznica jednego do dwoch kolek na bank. pozdro
27.09.2009 12:57
0
Pz0 schizy??? Bardziej zjadliwego usera nie znam. szyderstwo, tak należy nazywać twoje komentarze pod adresem Kubicy, sarkazm oraz niesłychana wręcz tendencyjność
27.09.2009 12:57
0
pz0 co do zalet pzniejszego wyjazdu na tor w Q3 ze wzgledu na najbardziej nagumowany tor nie masz racji. Po dwoch dniach treningowych i dwoch sesjach kwalifikacyjnych akurat na tym toze lezy tyle gumy ze ostatnie 10 minut przed zamknieciem kwalifikacji nie robi zadnej roznicy. Tam nie wieje, wiele zakretow jest zadaszonych i co najwazniejsze bylo sucho. Polozona guma lezala nieruszona. Na innych torach moze i ma jakies znaczenie ale w Singapurze zadne. Zmienic sie moglo dopiero po dzisiejszej nocy ale tez nie wiadomo.pozdro
27.09.2009 13:20
0
Heidfeld z pit lane startuje. Informacja z autosport
27.09.2009 14:02
0
borowczyk z kochanskim informacje o heidfeldzie przyjeli z niezlym zaklopotaniem, oczywiscie nie maja jeszcze pojecia dlaczego i zachowuja sie jak by sie nic nie stalo, zal :-D Sokol wroc!!!
27.09.2009 15:07
0
127. darecky3 - tylko że ty źle wszystko interpretujesz. To nie Kubica walił w tył Trullego, tylko Trulli walił tyłem w przód Kubicy.
28.09.2009 22:38
0
127. darecky3 : hm jak to jest z zasadami? Myślałem ze bolid razem z kierowcą i płynami nie może w żadnym momencie zejść poniżej 600 kg w wyścigu i 605 w kwalifikacjach. Chyba nie mogą sobie zrobić tak że np bolid + kierowca _ niezbędny balast do wyważenia maja łącznie 580 kg u jednego a 600 u drugiego to ten pierwszy ma dolewkę dodatkowych 20 kg paliwa? Niby ważą tylko po wyścigu wiec w trakcie ta waga mogłaby spaść poniżej wymaganego minimum teoretycznie - byle na koniec dolać dość paliwa. Z drugiej strony skoro wykryli niedowagę bolidu Nicka to znaczy że musieli go ważyć bez paliwa. Wiec nie da sie niedoważonym bolidem pojechać w wyścigu, chyba ze wycieknie np płyn gaśniczy.
28.09.2009 22:53
0
Minimum weight : The weight of the car must not be less than 605kg at all times during the Event. Czyli nie mzoe spaść w żadnym momencie poniżej 605 kg. To z oficjalnej storny FIA. Ciekawe, bo nie raz słyszałem o 600 kg podczas wyścigu. W każdym razie takie zejście z wagą przy wypalaniu palwia byłoby zbyt oczywiste i w koncu wykryte..
12.06.2010 07:11
0
Ramka Marlboro zniknela ...
12.06.2010 15:20
0
i dobrze. kod kreskowy był świetny, ale skoro go zlikwidowali to lepiej niech to miejsce pozostanie puste.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się